Alira Sauvignon Blanc 2015

Probabil obositi de cererile distribuitorilor si horecarilor pentru completarea portofoliului si cu un alb, cei de la WineRo au cedat intr-un final, desi au plantatii doar de rosu. 
Vinul de azi e o afacere dobrogeana, strugurii provenind de la Provitis (fam. Necsulescu, ca sa nu spunem Jidvei), de langa Cernavoda in DOC-Murfatlar, unde a avut loc si vinificarea, imbutelierea facandu-se la Vifrana (Crama Francu, Adamclisi).

Vinul e surprinzator, mai ales daca cunoastem maniera in care sunt realizate vinurile rosii ale cramei. Ei bine, la acest SB parca cineva a dorit sa faca exact contrariul: a iesit un vin proaspat si jovial. Aromatica trimite spre flori de soc, mere verzi si pomelo, foarte usor de baut, fara a-i lipsi "fibra" gustativa, cu un final tonic, citric-amarui. 
Alcoolul e moderat (12,8) si bine integrat. Costa in jur de 40 de lei si a fost produs in 10.000 de sticle. 85 pct

Daca ar fi dupa mine, intr-o falsa disputa old vs new world, l-as plasa mai degraba in lumea veche. Judecand dupa alte vinuri din zona, presupun ca se putea obtine o bomba fructata. S-a ales un profil mai delicat, din punctul acesta de vedere, in favoarea unei "baubilitati" mai mari. Chestiune cu care n-am nicio problema! 

1 comentarii:

Cosmin spunea...

Vinul proaspat e oarecum o contradictie cu FN Grand Vin pe care am baut-o de la ei. Nu mi-a placut, mi s-a parut prea "greu", parca nu se hotarisera ce arome sa lase si au pus tot ce au gasit...
De atunci recunosc ca nu am mai incercat Alira, dar uite ca m-ai facut curios... mai ales ca SB-ul se numara printre preferatele mele