Romanesti (nesortate, 29.03.2016)

Pelin Alb de Urlati. Domeniile Urlati. Fara an de recolta, avand la baza un demisec destul de proaspat si de calitate. Am gustat trei sticle in total. Doua bune, cu aromatica asteptata a pelinului, baubil, fara a fi prea dulce sau amar. Una rea, in sensul ca balansul dulce amarui era stricat. N-am remarcat sa fie alt lot, ma indoiesc. Oricum, lumea ar trebui sa bea mai mult pelin. Pare conceput pentru sprit, dand o senzatie asemanatoare cu un gin-tonic. 12%, 12-13 lei (mai peste tot). Exista si versiunea de 1,5l, ca de magnum nu putem vorbi.

Sauvignon Blanc Signum 2013 Aurelia Visinescu. Hm, un SB care nu miroase a soc. In schimb aduce a iarba, sparanghel (cum bine ne influenteaza eticheta) si lamai. In afara de asta nu impresioneaza, dar e un vin baubil, prietenos, altfel. 13,5%. 19,99 lei Lidl. 81

Naiada Cuvee Rose 2015, Domeniile Ostrov. Culoare roze pal, indicand ceva mai light pe papile, smells funny, usor imbacsit. gust destul de fresh, acid (fructe rosii, cirese de mai) dar are ceva prafos in gust. Curge mai greu la vale, ca sa zic asa. Ok-ish, dar se poate mai bine. Sa persevereze. Nivelul de alcool e 12%, bine integrat. 19,99, Lidl. 79-80

Babeasca Neagra 2013 Cuza Voda, Senator Wine, de la Insuratei, Am aflat cu aceasta ocazie ca s-a dat DOC pentru podgoriile din jurul orasului brailean. Pana acum se jucau in divizia Terasele Dunarii. Precum vinul din gama Monser si acesta are o culoare ceva mai matura decat ne-am asteptat, si tot ca la precedentul, indiciile date de culoare nu se confirma in gust, care e destul de fresh, mediu-usor, cu fructe rosii, condimente uscate, miez de nuca, putina ciocolata, semn ca a poposit ceva timp in baric. Destul de bun, insa la oarece distanta de detinatoarea recordului la puncte- babeasca de la M1. 12,5%. 25 lei Carrefour. 81.   

Busuioaca de Bohotin 2011, Crama Basilescu, sticla de 0,5. Am tras ultimul cartus. Si cred ca am facut bine, deoarece, desi insa se poate bea cu placere, in balansul reusit dulce-amarui, dominat de grepfrut si petale de trandafiri, cu o latura vegetala, dar spre final se cam intrevede prapastia. Chiar si asa tot e cea mai reusita busuioaca cu rest de zahar de pe piata, mai buna decat intruparile recente ale strugurelui de la producatorul din Dealu Mare. 35-40 lei (pe cand se mai gasea in magazine specializate. Editiile mai noi se pot cumpara si din unele hypermaketuri. Auchan, de exemplu). 83

Ps: un cititor anonim cam ireverentios (cel puțin)  mi-a atras atenția ca am punctat cu 84 pct Busuioaca de la Averesti 2013. Deci mai mult decât actualul 83. Răspunsul meu la aceasta monstruoasa problema fără de care lumea lui nu mai are sens este: așa este! 




7 comentarii:

Anonim spunea...

Hmmm, Busuioaca (cu rest de zahăr) de la Basilescu mai bună decât cele de la Tohani, Budureasca, Cotnari și, mai ales, cea de la Averești? Sau dacă a trecut pe acolo Gabi Lăcureanu ne ploconim în fața cramei ca pe vremea când lucra acolo? E ca la antiviruși. Mulți își pun Eset Nod32 pe considerentul că ODATĂ (când Michael St. Nietzel bântuia pe-acolo) Nod32 era în topul acestor produse. Acum se piratează la greu deși a rămas numai legenda din el.
Legende, taică, și cu Busuioaca asta de la Basilescu. În fine, fiecare cu gusturile lui.

George Mitea spunea...

Eu cred ca ti-a scapat din vedere ca Busuioaca de care am scris eu este acea Busuioaca din 2011, facuta de Gabi Lacureanu. La partea cu Nod32 presupun ca ai dreptate.

Anonim spunea...

Nu mi-a scăpat nimic din vedere. Ai pretins că "e cea mai reusita busuioaca cu rest de zahar de pe piata". Ori uiți, ori ignori pe ceilalți producători amintiți mai sus, ori exagerezi cu privire la calitatea acestui vin.

George Mitea spunea...

"si mai ales cea de la Averesti"...Pe ultima o am acasa, o sa vedem. 2013 si 2014 au fost eforturi ok, insa n-au avut nici densitatea si nu vor avea nici anduranta editiei 2011 de la Basilescu. Cotnari? Poate mi-a scapat ceva dar daca te referi la sticlele acelea din hypermaketuri, care costa 14 lei, nu comparam aceeasi clasa. Budureasca...Probabil te referi la Bristena...Un vin acceptabil, nimic mai mult. Asta e parerea mea. Daca nu-ti place, discuta cu cineva care-ti imparteseste parerile. Ma tem ca eu sunt irecuperabil din acest punct de vedere.

Anonim spunea...

Poți menționa vinurile din Busuioacă de Bohotin pe care le-ai degustat până la acest moment?

Anonim spunea...

Cotnari? Poate mi-a scapat ceva dar daca te referi la sticlele acelea din hypermaketuri, care costa 14 lei, nu comparam aceeasi clasa.

Sigur ți-a scăpat. Au fost și alea (dubioase și pentru mine), dar mai sunt și altele: http://www.vinuricotnari.ro/magazin-online/gama-domenii-busuioaca-de-bohotin-cotnari

Budureasca...Probabil te referi la Bristena...Un vin acceptabil, nimic mai mult.
:-) L-ai băut sau... ai citit la alții? Ca să știu cum analizez situația.

Asta e parerea mea. Daca nu-ti place, discuta cu cineva care-ti imparteseste parerile. Ma tem ca eu sunt irecuperabil din acest punct de vedere.

Mda, interesant tonusul pe care-l impui discuției. OK, o să marșez în aceeași notă, că-ți place.
Ia să vedem ce punctaj au obținut vinurile care au trecut prin papilele tale:
Basilescu 2011 - 85 puncte atunci http://lucruribune.blogspot.ro/2012/04/lasatul-secului-de-dulce-busuioaca-de.html, 83 puncte acum.
Averești 2013 - 84 puncte atunci http://lucruribune.blogspot.ro/2015/02/busuioaca-de-bohotin-2013-averesti-si-o.html
Basilescu 2012 - 82 puncte http://lucruribune.blogspot.ro/2015/07/busuioaca-de-bohotin-2012-crama.html
Tohani 2010 - 82 puncte http://lucruribune.blogspot.ro/2011/12/daca-sticla-era-de-fier-ce-brand.html
Cotnari 2011 - 70 http://lucruribune.blogspot.ro/2013/01/busuioaca-de-bohotin-cotnari-2011-si.html
Câteva concluzii:
- deși e ca dracu să compari 2011 cu 2013 (dar tu ai vrut-o), 84 puncte sunt mai multe decât 83. Și, oricum, diferența de 1 punct este atât de mică încât, la o nouă degustare se poate inversa situația.
- n-am văzut în evaluările tale niciuna din Busuioacele de la Budureasca, de la Tohani (cu excepția celei din 2010), de la Cotnari (cu excepția celei din 2011) ceea ce mă face să cred că nu l-ai degustat. Cum se pare că este și cu cea de la Averești din 2014.
Ei, dacă vrei să faci lumină cu privire la aceste aspecte, răspunde sincer și complet.

George Mitea spunea...

Inteleg ca ai alt top personal. Poate fi mai fundamentat decat al meu. Puteai sa incepi cu el. Insa ai ales un ton persiflant care s-a repercutat in discutie. Nu-i ok. Daca vrei sa faci politia bloggingului de vin, te rog sa o faci in alta parte si nu la mine acasa.
Plus ca e amuzant sa ceri raspunsuri "sincere si complete", pe un ton martial si sub protectia anonimatului.
Ca sa inchei: am gustat toate vinurile despre care am vorbit. Am gustat chiar si vinuri despre care nu am vorbit. Nici atunci, nici azi, cand am ajuns sa vorbesc destul de putin, din variate motive.
Daca putem discuta pe un ton normal, foarte bine. Daca nu...nu. :)