Cramposie si Babeasca neagra Monșer


Intamplare intamplatoare in Carrefour! Cum stateam eu si admiram peisajul de la raftul de vinuri- imi sar in ochi aceste specimene usor diferite vizual de etichetele de pana acum. A disparut logo-ul Senator si palaria bowler de pe contraeticheta. Un motiv ar fi ca acest vin e produs de Cramele Odobesti si nu de Senator Prodimpex cum erau pana acum, desi adresa de web e aceeasi. 

Inteleg ca s-a facut un soi de "partaj" intre asociati...Probleme de familie. 
A aparut in schimb un text cam stufos, dar sa nu ne chinuim prea tare cu amanuntele acestea, in fond vorbim de vinuri de 13 lei.

Cramposia este un DOC CMD Husi, fara an, dar banuiesc, dupa impresia gustativa cat si dupa faptul ca e imbuteliat luna trecuta, ca e 2014. Nu stiam ca exista plantatii de Cramposie in patria Zghiharei, dar e foarte bine. Vinul livreaza ceva de buna calitate, avand in vedere pretul, vin de 12%, curgator, fara o aroma deosebita, insa cu un G in plus in gust, parand  mai greu, mai dens decat te-ai astepta.
Vin cu aroma discreta, floral-citrica, cu finish usor tonic. 80 pct.

Babeasca Neagra e tot NV, IG Terasele Dunarii, prin zona localitatii Insuratei, aduce vizual o culoare rubinie, cu nuante mature, fapt care nu se va repercuta aromatic sau gustativ, vinul livrand ce te astepti, un rosu nepretentios de corpolenta medie spre mica, cu taninozitate redusa si arome fructate, usor picant si cu o adiere vanilata. 13% . 78 pct.

Din punctul meu de vedere, vinificarea in sec adauga un plus de baubilitate, fiind vinuri accesibile, de sete.  Pana acum mai multe vinuri din aceasta gama jucau in divizia demisec, si e bine ca au facut pasul spre modernitate.
In rest, orice am zice despre acest producator cu vii in 4 regiuni distincte ale tarii (jud Caras-Severin, Vrancea, Vaslui si Braila), trebuie sa remarcam ca,  pana la urma, este singurul care propune o intreaga gama de vinuri produse exclusiv din struguri autohtoni. 
La mai multi si la mai mare!







1 comentarii:

cristian e. spunea...

Cramposia a luat avant in ultimul timp. Totusi, mi-e dor de cea scoasa anul trecut de Intervitt pe care am gasit-o cu greu la un magazin pe la gara de est/obor. Din cate imi aduc aminte a fost lucrata de Gabi Lacureanu, iar aceea Feteasca Regala era lucrata de un alt oenolog celebru. Din pacate editiile ulterioare nu au mai fost asa reusite, chestii de lot, habar nu am.
Un mic remember..
http://lucruribune.blogspot.ro/2014/01/cateva-vinuri-beta-de-la-intervitt-in.html