Noble 5 2011 Budureasca


Sunt cateva crame pe care, nu stiu exact din ce motiv, le-am cam uitat. Desi le frecventam des odinioara. Budureasca, de exemplu. Apăi cat Fume cu eticheta neagra am baut eu de la stimabili...Dar...ca la oameni, amici-amici dar drumurile s-au separat si Fume-ul de la 16 s-a facut 35. Imbatranim, ce sa facem. 

Cum weekend-ul trecut urma sa mi-l petrec la țară, m-am gandit ca stilul fructat si direct, new-world ca sa zic asa, al celor de la Budureasca se potriveste ocaziei. Mai faci un gratar, mai schimbi o vorba, stiti dvs. In principiu am avut dreptate, insa acest vin produs din toate cele cinci varietati rosii nobile ale cramei (de unde si denumirea vinului, evident) s-a dovedit ceva mai elevat. Plus ca sa stai pe marginea fantanii, sa auzi cocosii si caini facand larma iar tu sa bei ceva numit Noble 5 dintr-un pahar Stolzle...e un oximoron delicios, pur romanesc.

Asadar e un blend de cabernet, merlot, pinot noir, shiraz si feteasca neagra, in proportii cunoscute doar lui Stephen Donnelly, oenologul englez al cramei. 
Vine intr-o culoarea roșie-rubinie intensa cu bordura matură. Aduce un "nas" de cireșe confiate, vișine și prune coapte, cutie de lemn. Un miros mai degrabă delicat, fructat, decât puternic. Gustul e fresh, cu suculenta și aciditate, nici pe departe atât de greu pe cat ne-am aștepta de la un mix de cabernet, merlot sau syrah. Un final picant și amărui, ca de miez de nucă. Daca șambrați vinul corespunzator, nivelul de alcool (14%) nu va iesi in fata. 85 pct. Face banii.

Ca veni vorba, l-am reperat in oferta unui nou magazin online, la 42 de lei, in conditiile in care pe site-ul producatorului este 48. Check it out. 



0 comentarii: