Reserve du Ciron 2012 Sauternes Calvet (Franta)

Calvet e un colos si un "negociant" de vinuri cu istorie neintrerupta din secolul 19. Practic etichetele sale acopera toata Franta. Vrei un Beaujolais? Calvet are! Vrei un Bordeaux? Calvet are! Vrei un pinot de Burgundia? Exact, Calvet le are si pe acestea in portofoliu. 
In atare conditii, nu trebuie sa ne asteptam la revelatii, insa nici nu trebuie sa uitam ca reputatia nu se castiga vanzand mizerii.Blendul are Semillon-ul in rol principal(80%), cu Sauvignon blanc si Muscadelle in roluri secundare.

Uite asa m-am intalnit cu o sticla de 0,375 din licoarea dulce a celor de la Calvet, un Sauternes 2012 sub denumirea comerciala Reserve du Ciron. Au aparut in Kaufland, undeva in preajma Craciunului, cand costau 32 lei. Zilele trecute l-am zarit cu coada ochiului in coltul conservelor aproape de expirare, cu 17,99 lei. Cat de rau poate sa fie, mi-am zis, pana la urma e vorba de un Sauternes, de nectarul dulce din Bordeaux. 
Sa stiti ca n-a fost rau deloc. Adica ofera ce te astepti, culoare aurie, stralucitoare, nuante curate si clare de flori albe, miere de albine, piersici, mandarine si fructe confiate, o latura "verde", vegetala, iar in gust descoperi o aciditate suficienta cat sa faca licoarea baubila. A doua jumatate a vinului, ca sa zic asa, e mai putin reusita, aducand o impresie pastoasa pe final si o remanenta deloc remarcabila, desi senzatia de dulce persista, bineinteles. Alcoolul (13%) e foarte bine ascuns.
Insa una peste alta, nu este cel mai neremarcabil Sauternes pe care l-am incercat, ofera tipicitate si o oarece savoare, chiar daca executia nu s-a dovedit perfecta in 2012.
Un chilipir, din punctul meu de vedere. 83 pct. 

0 comentarii: