Oda lui Maximus Pontifex! Slava! Slava! Slava!

Domnu' Cesar, o, tu, maximus pontifex al vinului romanesc, care mi-ai acordat onoarea sa-ti strang mana de vreo doua ori, marite prim-degustator al tarii, te rog sa nu le spui celor care imi trimit licorile lor sau celor despre care am scris deoarece cu naivitate le-am cumparat  operele ca eu nu degust toate vinurile acelea! Pentru ca n-am habar de vinuri. Doar compun stangace si inventate note de degustare. Ca doar fac poze cu sticlele pe dulapul din sufragerie, sau langa cosul cu fructe din bucatarie, dupa care- spune tu, om intre oameni- care ma cunosti atat de bine- ce fac cu vinurile?  Le vand, le arunc, le fac cadou, imi construiesc in dormitor o piramida din sticle, un manusoleu al ficatului si al neuronilor mei pierduti?

O, marite, tu singurul capabil sa talmaceasta nobilul glas al vinului (precum si a altor bauturi mai alcoolice), tu- mare patron de restaurant ilustru de sub Podul Grant- posesor de Opus One si Petrus, intelectual de renume mondial- spune-mi cu ce as putea sa te slujesc? Cum as putea sa-mi fac bicisnica prezenta cel putin suportabila? 

Foloseste oare sa te ridic in slavi, sa te consider cel mai mare si mai tare? Sa proclam public in fiecare zi ca Cesar Filip este singura voce care merita auzita (sau in fine citita- pe facebook sau in publicatii unde cu sfiala am publicat si eu- minusculul)? Sa-mi sterg blogul si sa ma ascund intr-o pestera umeda si intunecoasa in care sa plang in pumni dupa corectia anuala pe care cu generozitate mi-ati administrat-o? Spuneti, dom' profesor, va implor!

Domnu' Cesar, pana si Narcis ar pali in fata inzestrarii dumneavoastra! Domnu' Cesar, va rog respectos, bagati-ma in seama in continuare- gasiti alte vinuri care mi-au placut, alte carti, alte filme, alte muzici, despre care am scris cu admiratie, si dati cu ele de pamant, aratati-mi adevarata lor valoare, educati-ma, luminati-ma! 

A venit timpul  sa va invit cu maxim respect sa ma ajutati sa ma prezint lumii in toata netrebnicia mea! Sincer ma caiesc! (mac-mac!)

Toate cele bune, domnu Filip, multa lumina sufleteasca va doresc, multa sanatate si putere de lucru, va doresc sa ne calauziti in continuare, cu stralucirea dvs. de far calauzitor!


0 comentarii: