Beciul Domnesc Cabernet Sauvignon sec 2009

Exista un risc cand produci multa vreme vinuri rosii dulci si ai o politica neclara in ce priveste rotatia sticlelor
la raft si abilitatea de a sincroniza numarul de sticle produse cu vanzarile. De aceea, nu e de mirare ca unii cumparatori mai pretentiosi de firea lor nu au dat navala prin carrefoururi si kauflanduri sa cumpere acest cabernet sauvignon sec din 2009, produs de Vincon Vrancea, DOC Odobesti.
Daca n-ar fi obtinut o medalie de aur la Vinul.ro, in sectiunea retail (adica vin cumparat de ei din magazin), o mie de ani n-as fi cautat printre rafturi aceasta eticheta ultracunoscuta. Evident trebuie sa fii cu bagare de seama pe ce pui mana, pentru ca in acelasi loc se gaseau simultan varianta dulce si cea vinificata in sec.  Am scos 16 virgula ceva la casa si plin de emotie, ajuns acasa, am desfacut licoarea. 
Ei bine nu-i un vin deloc rau!  M-am straduit sa descopar nuantele caramizii care sunt prevestite pe contraeticheta si din fericire nu le-am gasit. De ce ar fi la un vin din 2009? Nasul poarta un usor cache de sticla, dar denota o sanatoasa vinozitate si chiar vagi arome de padure (muschi, frunze uscate). Fructul e ceva mai greu de ghicit, asa ca nici nu ma chinui. In schimb, in gust impresia se schimba radical. Plin, balsamic, corpolent, cu taninuri bine crescute, un balans intre zmeura si mure, afine si ceva herbal, ca de menta. 
Intr-un propozitie e un vin la care retii o oarecare greutate gustativa, o concentratie in gust, nu tocmai proprie acestei categorii de pret.
 Eu unul l-am preferat ceva mai rece, pe la 14-15C, tratandu-l ca pe un rosu rustic, dar presupun ca alte papile il pot aprecia si la temperaturi mai mari. 
83 puncte si o recomandare ferma pentru fripturi si alte mancaruri mai dure carora pare ca le poate face fata. Pretul mai mult decat decent, iar daca va exista si constanta in calitate, promit sa ignor etichetele si eventual sa incerc si alte vinuri din gama.

0 comentarii: