O sambata la Macin, Alcovin Macin, 2013

lovely spot
Trec des, in drum spre Constanta, pe langa poarta Alcovin. De-a lungul timpului am primit mai multe invitatii din partea lor, pe care din variate motive nu le-am putut onora. De data asta am reusit in sfarsit, alaturandu-ma grupului de viitori somelieri scoliti la Galati de Sergiu Nedelea, datorita eforturilor organizatorice ale doamnei Zenaida Costea.
Alcovin Macin mi s-a parut genul de producator care se indreapta incet-incet intr-o directie. Ceea ce e important deoarece nu ducem lipsa de producatori de vin care habar n-au incotro merg. Alcovin cu cele 150 de hectare pe rod si inca 150 pe aproape a ales pentru moment dezvoltarea la nivel regional, in judetele din jur, dar si diverse proiecte privind enoturismul si conlucrari transfrontaliere avand ca numitor comun Dunarea. I-am cunoscut pe actionarii Serghei Cozma si Ihar Lukomski, pe directorul economic si gratargiu-sef Dan Jalea, iar ghizi prin crama si la prezentarea vinurilor ne-au fost oenologul Ionut Gadiuta si seful de vanzari Ionut Paraschiv.
coltul cu medalii
Dupa tur, care mi-a revelat o crama destul de moderna si in reconstructie, ne-am asezat la Crama Dobrogeana, cum se numeste asezamantul de degustare si protocol din incinta complexului.
Pe rand, ne-au trecut prin fata urmatoarele licori, consemnate de mine in premiera doar cu telefonul, prin google keep. Asa ca daca suna mai telegrafic, scuze, asta e, nu ne putem impotrivi progresului.

line-up
Aligote 2012 Curtea Regala. Sec, un alb proaspat, floral, cu nas de chardonnay, as zice, acid, cu mar verde in final. 82 
Muscat 2012 Curtea Regala, sec, atac intens, tipic, dar pierde ceva pe parcurs, racoritor, cu buna aciditate, dar scurt. 
Sauvignon Blanc 2012 Curtea Regala, demisec. Intens aromatic, dar cu aciditate scazuta, arome intense de soc, pere, mere, fructat, dar cam incarcat. 
Renatus 2012 (ch sb tr muscat) demisec. Un vin reusit, dar 2011 a parut mai viu, sincer. Vegetal, cu tuse vanilate, gutui. Gust. Pere, gutuie, final intens, picant. 84 
Feteasca regala 2012 Curtea Regala demisec. Aromatica tipica, dar cam intens, pe fondul zaharului rezidual. Nunti, botezuri, cumetrii. 
Muscat 2012 Curtea Regala, demidulce. Un nas nu foarte intens pe langa trademark ceva vegetal, calcaros. Gust plin cu destula aciditate, aduce a coaja de para si gutuie. Chiar interesant. 84. 
Trei Rosae 2012 (roze, evident). Culoare mai intensă decat roseul comun. Destul de fin, dar restul de zahăr reduce din impresia de prospețime. Da, e floral, cu trandariri, zmeură, capsune si cirese. 
Merlot rose 2012 Pelegrin, demisec. Ok comercial, tot intens vizual dar si gustativ. 
Merlot 2010 Curtea Regala, sec, rosu rubiniu strălucitor, suplu, impresii de fructe rosii, alcoolul iese usor din corp. 
Renatus rosu 2012 (merlot, cab si petit verdot) Un vin pe tipic bordolez, reusit, condimentat, suculent. Vorba lui Seinfeld- I think we got something here! Doar ca mai trebuie asteptat nitel. 83-85. 
Cabernet sauvignon 2012 Curtea Regala, sec. Aciditate mare si taninuri neintegrate. Se poate dezvolta insa.
Pinot Noir 2012, fara eticheta, demidulce. Mda. Ce sa zic, un vin popular, bine ca nu-i innobilat cu merlot:)

Crama Dobrogeana
In concluzie, a fost o zi insorita, intr-o zona frumoasa a tarii. Cu Muntii Macinului in zare, zona are destul potential turistic, chiar si pentru drumetii si tururi cicliste (Nicusor, te prinzi?). Lipseste desigur infrastructura. Practic n-ai unde sta in Macin. Trebuie s-o tai seara, peste Dunare, la Braila sau Galati, sau cu masina la vreo pensiune de la marginea Deltei.

torna, torna, fratre!
Cat despre vinuri- mi s-au parut ok, corect lucrate, chiar daca la unele continutul de zahar cam mare poarta cu sine orientarea spre piete in dezvoltare cum ar fi Belarus sau Polonia, ori pentru vinarii sau restaurante, pe post de vinul casei. Totusi se simte potentialul. Ca o marturisire personala zic ca am plecat acasa, din magazinul cramei, cu Aligote, vin onest, proaspat, de voie buna. Si ca la Crama Dobrogeana, la un cotlet de porc, mi-am disputat inca nelansatul Renatus rosu cu un cetatean american. Mi-a venit sa-i zic, vorba lui Ilarion Ciobanu, "ce cauti ma in muntii nostri?", dar l-am lasat sa-si puna si el, asa din politete, sa nu zica ca nu suntem ospitalieri :)

0 comentarii: