Arzuaga Crianza 2009 (Spania)

Nu, nu l-am baut in Spania, ci acasa. E prada de razboi de la ultimul Goodwine. 
Aceste vinuri se gasesc deja pe piata, si pot fi cumparate atat direct de la importator, cat si din cateva magazine online (ma gandesc in special la unul care incepe cu "v" si se termina cu "escu", unde- era sa spun "ciudat"- e cu 15 lei mai ieftin decat la importator). 
Asadar, licoarea vine din Ribera del Duero, de la "bodega" Arzuaga Navarro, care se mai lauda cu un vin mai ieftin (edit: La Planta ii spune), dar "vinul casei" la celebrul hotel din Dubai, Burj al Arab.
Aceasta crianza de 16 luni in baric este un vin bun, pe stil baricat, cu tuse puternice de condimente. Insa, spre deosebire de multe alte cazuri, aici nu prea te poti supara pe el, deoarece rezultatul e agreabil si echilibrat. Aromatic este destul de complex, plecand de la pamant reavan, lemn, carne uscata, pana la multe si variate condimente (vanilie, scortisoara, cuisoare) si fructe negre gen dude si mure. Gustul este condus rapid pe ultimul drum de o combinatie de taninuri bine lucrate la sala de sport, dar si de o peltea matasoasa de fructe negre coapte, la care se adauga si coacazele,  condimente dulci si usor glicerinoase si persistente, mai ales pe final, unde apare si  usoara impresie remananenta amintind de cacao indulcita.
Un vin foarte frumos, un tempranillo cu putin cabernet si merlot, ce poate multumi multe gusturi cu jocul sau intre moliciunea fructului copt si a indelungatei invechiri in baric, pe de o parte, si fermitatea data de tanin si aciditate, pe de alta. 
86p 

3 comentarii:

Dan spunea...

Bine facut, din ce imi aduc aminte de la Goodwine.
Eu pe al meu il mai las putin, ma gandesc ca se mai integreaza aciditatea si taninul. Dar merge baut inca de pe acum...
Mai au La Planta care e extrem de abordabil si plin de satisfactii.. e pe lista scurta.
Au preturi mai mari la ei, ca asa e politica lor comerciala: sa nu concureze distribuitorii. I-am luat si eu la rost pe subiectul asta la Goodwine. Oricum pe Decantalo e cam 15 euro cel de fata, parca. Deci cu adaos, transport, taxe, distributie, stocuri & stuff..pe acolo vine.
Oricum Ionut are preturi bune pe site.

George Mitea spunea...

Da, Dan, imi amintesc, parca am fost si eu la Goodwine:)
Iar pretul e ok, in contextul pietei romanesti.

Dan spunea...

Da, acum imi aduc aminte...erai acolo!!! :D