Cand "ieftin" nu inseamna "prost": Schwaben Wine 2012

Zilele acestea printr-un magazin Billa din apropierea barlogului am remarcat ca exista promotie -25% la sortimentul de vinuri. Am mai observat ca rieslingul italian si feteasca regala din gama sunt cat se poate de proaspete, asa ca m-am gandit ca la 8-9 lei pe sticla, voi mentine Ebitda pozitiva.
Nu mare mi-a fost mirarea sa descopar doua vinuri cu o valoare extraordinara la acest pret, beneficiind de avantajul prospetimii. Rieslingul, deloc neutru, ci cu o aromatica interesanta, ca de mosc, iar gustul, plin, uleios, de pepene galben, ananas, o dulceata nu tocmai proprie unui vin sec, dar la pretul asta nu pot fi prea carcotas, mai ales ca apar tuse lemonate, care echilibreaza vinul.  12% alc, prietenos. Vin de nunta, petrecere, etc. 76. Dar trebuie sa recunosc ca feteasca a fost chiar mai buna.
Pe eticheta scrie ca are un discret parfum floral, de fan proaspat cosit. Sa fim seriosi, nu e prea discret, de cum deschizi sticla aromele puternice, de fructe exotice si mai ales soc invadeaza camera. Mere, pere, in panere, sunt cam de toate si cam prea coapte, si nu e de mirare, vinul fiind demisec. De fapt, nu stiu daca se supara cineva, dar mi s-a parut un vin de spritz absolut. Inteleg ca este un succes pentru nunti si alte ocaziuni festive, si nu ma intre de ce, e evident. E un pic mai vinos, la 13% alcool. 78.
Ambele sunt vinuri populare, cu zahar rezidual, sau ma rog, cu iluzia lui. Nu e ceva ce as bea in fiecare zi, pentru ca nah! m-am boierit, dar am ramas surprins de calitatea vinurilor la pretul lor. Adica v-am informat printre primii de Castel Huniade, gama de 16 lei in mod obisnuit, de V-legends stie multa lume, de mult, dar ca Schwaben Wine sunt atat de bune (in categoria lor) nu ma asteptam. Am crezut ca demidulcele muscat/feteasca e o exceptie o reusita singulara, dar se vede ca m-am inselat. Trebuie sa mai spun ca fara indoiala axiologiile americane ar gasi vinurile astea la peste 80. Dar asta e, in lumea veche suntem mai inchistati:) 
Recomand, si nu uitati ca mai bune ca acum n-o sa se faca vreodata!

0 comentarii: