Yalumba Oxford Landing GSM 2006 (Australia)

Un vin de vreo 40 de lei, din sudul Australiei, o replica de Ron, ca sa zic asa, un GSM (grenache/syrah/mourvedre) cum scrie pe eticheta. Din 2008 Yalumba (producatorul) a incetat sa-l mai faca. Nu stiu de ce, nu din cauza punctajelor primite oricum, punctaje variind intre 86-90 pct an de an. La noi vinul se mai gaseste inca mai ales la Vinexpert si localurile partenere.  
Dupa ce l-am gustat am ramas un pic nelamurit. Rich tannins, racing acidity. Unde or fi? Am facut nitel browsing si am descoperit nu numai mie mi s-a infatisat intr-un fel. Apoi de prin 2010 apar descrieri gen silky, smooth, etc. Dar si fata de aceste descrieri licoarea din pahar mi s-a parut diferita.
Probabil pentru un vin cu speranta de viata de doar 3 ani (dupa Wine Spectator), din 2006, baut in vara anului 2012, silky se traduce prin "fara vlaga" iar smooth prin "subtire". Cam asta e radiografia. Nici aciditatea nu a stralucit, lasand fructele de tipul melanjului congelat de fructe de padure putin stinghere. Nu e rau nici acum, sa nu ma intelegeti gresit, e un GSM light, apar si tuse herbale, aromatice, nitel piper pe final, dar nu mai arata a vin satisfacator la cei aproape 40 de lei/sticla. 
Cam asta e. 80. 
E ca filmul Australia, cu actori mari, cu buget mare, dar fara niciun succes, cu o trama lalaita, de film facut de MGM in 1960. Cand ar fi fost rupere, sunt sigur. 

0 comentarii: