La Provino. 2011

N-o sa ridic in slavi organizarea, doar pentru ca am fost partener media. Totusi, sincer vorbind, se vede ca baietii au experienta in organizarea de targuri si expozitii. S-a gandit la o scara pe care niciun alt eveniment legat de vin, la care am participat eu, nu s-a situat. Pe langa spatiul expozitional generos au fost alte evenimente conexe, fie legate de servirea si degustarea vinului, fie de legatura dintre vin si gastronomie.
Aproape ciudat, aceste cursuri (deloc ieftine, am auzit) au fost accesate in numar destul de mare. La unul dintre acestea m-am aciuat si eu, vineri, mai ales ca joi am trecut in vedere, avid, mai toate vinurile.  
Marian Timofti a vorbit despre servirea vinurilor, iar Dan Boboc si Catalin Paduraru despre degustarea lor. Marturisesc ca am parasit sala, din motive obiective, la un moment dat, asa ca nu stiu ce a mai urmat. Oamenii din sala erau carciumari, ospatari, sefi de sala, patroni de restaurante. Interesul lor era viu, inedit. Nu pot decat sa sper ca vor inregistra si transmite mai departe informatiile. Data viitoare, poate, unii ospatari n-o sa mai toarne apa in vin fara sa ceara permisiunea. Si poate, doamne ajuta, patronii vor intelege ca nu exista pahar universal. Nu atat faptul ca organizatorii unui eveniment despre vin au gandit si astfel de evenimente ajutatoare a fost imbucurator pentru mine, dar mai ales ca au fost oameni din industria ospitalitatii dispusi sa se lase invatati!
Despre expozitie, sa zic ca, pentru prima editie, a fost bine. O consistenta parte a fost cu industria suport, adica instalatii de vinificatie, tratamente, sticle, etc. La vinuri , sa zic ca nu au lipsit nume grele, cum ar fi Basilescu, Vinarte si Oprisor, nici Gramma, Budureasca sau Murfatlar, dar nici, la un alt nivel, Samburesti sau Cotnari!
Eu unul am lucrat intens, carnetelul de memorii sta ca dovada, si asta se va vedea in viitorul apropiat. Pana atunci, as vrea sa va atrag atentia asupra a doi noi producatori. Despre Domeniile Nicoresti am vorbit si saptamana trecuta. Babeasca lor e "the best, up to date". Face 40 de lei, dar vorba unui hatru "e cea mai buna babeasca din lume".
Al doilea producator si-a lansat abia acum primele produse. Vinicola Averesti a venit cu o gama numita "Locurile", formata din zghihara de Husi, aligote, feteasca regala si un cuvee. O sa vorbesc cu alta ocazie despre ele. Sa zic acum ca dupa degustare mi le-am inchipuit pe doua din ele undeva peste 20 lei/butelie. Si la testul portofelului s-au dovedit a fi 12 lei. La acest pret  nu au cum sa nu aiba un impact in viitor, spun asta sincer. Sper sa fie aceleasi vinuri si in retail, daca nu mai bune, avand in vedere ca vorbim de 2011, deci vinuri inca in "beta-testing". Iar brandingul mi se pare ok, vesel, bine alaturat atat soiurilor cat si stilului.
Fructuoasa a fost si o mica excursie pe dealuri, la Gramma, unde am gustat din cisterna recolta 2011. Pentru cine are urechi de auzit, feteasca regala pare mult mai echilibrata decat 2009, aligote are o aciditate killer si promite foarte mult, iar cuvee-ul Visan este destul de echilibrat si fructat. Nu ati auzit-o de la mine, dar la anul s-ar putea lansa si un rose!

Si peste toate, cel mai frumos lucru a fost intalnirea cu multi prieteni din industrie, sau de pe marginea carcotasa a ei (unde stam si noi, de firea noastra), cu care am povestit  vrute si nevrute. Ah, si am baut vin, era sa uit:)

In final, nu pot decat sa va indrum spre Iasi, pentru ultima zi a festivalului, duminica 6 noiembrie, la Centrul expozitional Providenta, de la 10 pana la 6. 

0 comentarii: