Schneider Aventinus Vintage 2007: O SUPER-BERE!

Cu pijama

Sub pijama
Intr-o seara, in Bucuresti, Razvan Jurca m-a ademenit catre un loc numit "100 de beri". Pe meniul niciun Ursus, nici o Timisoareana. Ca sa vezi. Randuri, randuri, de treburi nemtesti necunoscute mie (adica nu Beck's &stuff). Era cam tarziu si numai noi. I-am spus barmanului: Sefu' da-mi ce ai mai bun! Si omul mi-a pasat o bere intr-un pahar cu cupa enorma. Stati ca mi-am notat: Schneider Aventinus Vintage 2007. Acu' nu sunt mare bautor de bere, dar la arome ma pricep.  Aceasta bere bruna nefiltrata, o bere bock, cum zicea barmanul (n-o sa incep acum sa rup wiki in doua, mania cu vinul imi ajunge, dar daca va simtiti in stare, chiar va rog sa investigati) m-a spart!  O culoare aramiu, rubiniu-inchis, ca sa zic asa. Mirosea bine, a vin, ca sa zic asa, grau (am impresia ca...este din grau) si ceva de dulce, sa zic stafide, vanilie, condimente, gen scortisoara, nucsoara, fructe de padure, banana! Fantastic! Gustul? Plin, cremos, cu malt, banane, caramel, curmale. Pana si finalul era prelung. Si mai avea inca efervescenta, adica nu e ca un guiness flasc, simteai acolo ceva proaspat. Acuma alt lucru fabulos este ca e o bere invechita! Adica e de fapt un TAP 6 Unser Aventinus din 2007! Sub pijamaua de hartie sta o sticla de susnumita. Am baut si berea proaspata, care e buna nu zic nu, dar era departe de revelatia creata de berea invechita, un pic amaruie, ceea ce batranica nu este. Nici prin cap nu mi-a trecut ca o bere se poate invechi, si ca prin invechire poate etala arome atat de fine si elevate. O alta parte interesanta, care explica oarecum fermitatea si vinozitatea acestei beri este alcoolul- 8,2%, dar care nu se simte, nu duhneste ca Tuborg Strong sau Stejarul. 
Pe mine m-a lasat paf aceasta bere, si daca aveti drum prin Bucuresti o puteti incerca la 100 de beri contra sumei de 30 de lei/sticla. Pare mult, dar e o revelatie ieftina pana la urma.

4 comentarii:

Ciprian spunea...

off, iar mi-ai amintit :)) ce beri minunate pe acolo

Dragos spunea...

Uite o chestie foarte misto: cum arata "esenta" bauturilor http://www.slate.com/slideshow/arts/liquids-up-close#slide_1

Anonim spunea...

Daca ti-a placut asta, cu siguranta vei aprecia: http://www.cuveedestrolls.com/EN/brasserie/bieres.php

George Mitea spunea...

@Ciprian: unde mai pui si aspectul auster si autentic de berarie al stabilimentului. Plus personalul prietenos.
@Dragos: interesant! Punctuletele acelea mai mari or fi celebri tanini?
@Vinuldincluj: le-as aprecia cu placere, dar de unde?