Nalvi Karlovo Misket 2010 Bulgaria


Azi continuam periplul bulgaresc cu un vin mult diferit de precedentul dar asemanator dintr-un punct de vedere, veti vedea. 
Este un vinisor produs de Vinal Lovech. Karlovo e indicatia geografica (undeva in mijlocul Bulgariei). Misket e varietatea, mai cunoscuta ca Red Misket. Desi da vinuri albe, i se spune asa din cauza culorii pielitei, care este roz. 
Culoare galben verzuie putin intensa. Nas floral, intens, de lacramioare, trandafiri, flori de cires, magnolie. Gust de mar golden  si cirese albe. O aciditate nu foarte mare, nu evidenta in modul efervescent cel putin, de altfel aud ca soiul nu exceleaza la acest capitol, dar contribuind pe cat posibil la impresia de vin baubil, aromat, simplu. Final usor mentolat, condimentat. Fara citrice, doar un pic de caisa cu o parte nebatuta de soare temperata de un rest de zahar nu prea intruziv. 
75 pct. 
Sa mai zic ca l-am luat din raft la intamplare. Am vazut pretul si aspectul sticlei si ceva nu facea sens. Adica, la noi, in banii acestia gasesti niste atrocitati cu hangite in costum popular cu decolteu mare pe eticheta, sau vin  demisec varsat facut intr-un garaj din Panciu.
La 3,5 leva (7,5 lei) intr-un Carrefour bulgaresc, trebuie sa recunosc ca am ramas uimit de calitatea vinului si a prezentarii in raport cu pretul. Sigur putea avea o aciditate mai mare, sa fie mai plin, mai bogat. Dar...7,5 lei!? 

3 comentarii:

Dan spunea...

Sa inteleg ca am dat de un diamant in noroi? Sau de normalitatea vinurilor bulgaresti...:)
Te las sa tragi toate gloantele si dupaia o scot si eu niste vinuri de pe la vecini..ca am colindat si eu supermarket-urile vecinilor in concediul asta, dar nitel mai la vest..:))

Anonim spunea...

Cred ca intamplarea era ca ai gasit o moneda pe jos si te-ai aplecat sa o culegi si ai vazut la nivelul monedei acest vin. La bulgari (si nu numai) vinurile ieftine sunt pe rafturile cele mai de jos. 2-4 leva sunt "vinuri" in cel mai fericit caz de regiune. Unele au si E-uri (e drept la noi daca au nu le trec pe eticheta). Recunosc ca nu am baut acest vin dar pretul spune totul. Am incercat mai multe tipuri de vin de la vecini (evident ca sunt sute de etichete deci e greu de ales) si nu pot sa zic decat ca sub 8 leva sunt vinuri mediocre.

George Mitea spunea...

@dan. e un vin baubil. cred ca e o intamplare fericita.n-o fi Bulgaria un el dorado acum.@anonim. nu. era la nivelul ochilor. la durerile mele de spate nu pot sa ma aplec atat de jos:) cum spuneam am cumparat-o din curiozitate nu ca sa am revelatii.