Vinul.ro nr. 37



Pentru acest numar redactorii Vinul.ro au ajuns in Dobrogea. Cotele apelor Dunarii:
Cab 3 hectare 2007- 77 pct, Lacrima 12- 79; Cab Fatum 2007- 76, Cab Arezan 2007- 81. Cam putin pentru colosul Murfatlar SA. Alcovin Macin: Aligote-77; Clos de Colombes- SB 2008- 76; Viticola Sarica-Niculitel- mda, mai bine nu. Totusi vinul lor de import Pergament, mi se pare nitel dezavantajat de cele 67 de pct primite. Alira: 85 pct. Mie mi se pare cam mult, am mai spus-o si cu alta ocazie, ce au realizat din vite de 3 ani e fantastic, dar sa nu exageream cu laudele aduse vinului. Domeniile Ostrov- roseul 2010 (din cabernet)- 75. Intr-adevar, la ultimul Goodwine l-am remarcat si eu. Vinex Murfatlar- feteasca neagra Noiblesse 2009-77 pct. O surpriza placuta ar fi Cabernetul Sauvignon "Patrician" de la Vifrana Adamclisi, un vin bio. Il remarcasem listat de cateva saptamani la unul dintre negustorii mei preferati, si stiam ca trebuie sa fie bun altfel n-ar fi fost acolo, iar 80 de pct Vinul.ro stau sa confirme pronosticul.
Costachel ne vorbeste despre traditiile de Paste de aiurea, Valentin Ceafalau ne anunta un nou producator din Banat- Petro Vaselo. Acuma observ ca s-au inmultit cei care scot vinuri de peste 30 de lei din prima. Ii vom testa, fara indoiala. Din Basarabia sunt luate la rost vinurile F'autor, din care se remarca un cabernet 2007 (81 pct) .
Scurta cronica VinCE 2011 ne ofera imaginea unei industrii si anului targ de vinuri cum ne-am dori si noi. Eduard Jakab ne poarta acum prin Napa Valley, iar Marian Timofti ne vorbeste despre uleiul de masline. Cezar Ioan anunta alte initiative ale revistei sale- evenimente proiectate pentru bucuresteni in 2011, anume aducerea unor producatori de calitate pe terasele din centrul vechi. Vali se intreaba daca iese vinul din criza. No, amu', avand in vedere ca decand cu criza am gustat cele mai bune vinuri romanesti de pana acum, poate ar trebui sa mai stam crizati ceva timp.
Recomandarile mele din acest numar sunt:
Feteasca Alba 2008 Artisan de la Domeniile Sahateni si Cabernet Sauvignon 2008 Castel Bolovanu de la Vinarte.

0 comentarii: