Ice Tea Riesling recolta 2001

-Ospatar!! stiga impacientat domnul.
-Va putem ajuta cu ceva?
-Ce-i asta? zice domnul, aratand spre paharul de vin continand un lichid auriu.
-Pai este...
-Este, Este. Iti spun eu ce este!
-Dar chiar este...
-Ce sa fie?! Este icetea, asta este... Cu aroma de piersici si lamaie.
-Domnule, imi pare rau, dar icetea-ul dumneavoastra chiar este Carl Reh Leiwener Riesling Spatlese 2001!
22 lei la Metro. Si cu asta am spus chiar tot.
Edit: Hm, poate am fost prea "adanc": vinul asta nu miroase a vin, are un gust cu adevarat de ice-tea cu aroma, de zici ca-i facut din ceai verde nu din struguri! Daca vreti sa va cumparati o doza de bulversare- asta-i calea!

8 comentarii:

Catalin spunea...

Stimate domnule George Mitea,

experienta prin care ati trecut este regretabila. Va sugeram sa mai cumparati 50 sticle din diverse locuri si daca senzatia persista sa incercati achizitionarea intregului lot. Ca o compensatie naturala ceaiul verde contine antioxidanti care va pot prelungi viata suficient de mult cat sa puteti epuiza stocul. Ascultati pe fundal Beasty Boys si Sabotage pentru intregiirea experientei senzoriale. Daca senzatia de amaraciune persista in ciuda dulcetii piersici amintiti-va ca aroma de lamaie e la fel de puternica si ca va taie greata. Zic si eu ... neoficial. Cam mare pretul. Oare care e explicatia aromatizarii descrise mai sus? Exista public tinta pentru ea? Sau e pe principul hit and run! Sa nu se supere producatorul cumpar si eu una in weekend.

George Mitea spunea...

Stimate domnule Catalin Gligan
Nu e Carl Reh de vina. Sunt eu, timpul si vanzatorii. Ma indoiesc ca insusi vinificatorul acestui vin ar fi recomandat sa fie pastrat 9 ani. E un vin de consum. Am sperat in van cine stie ce revelatii la pretul asta. Daca vrei sa bei un riesling german, care poate stii difera esential de rieslingul italian, mai ieftin si acceptabil (19 lei) vezi la Real "Bend in the River" nu mai vechi de 2007. este la Metro unul baubil chiar la 9 lei, nu mai stiu cum ii spune.

Catalin spunea...

Observatie buna. Comparatia e un pic fortata dar aseara am avut ghinionul sa nimeresc peste o sticla de Blanc de Roumanie (Val Duna) care nu semana deloc cu cea produsa in 2008 bauta anterior, si care sincer mi-a placut. M-am grabit ca fata la maritat (cu babalacul cu Tuareg) si in iuresul cumparaturilor din "magazinul de la colt" am luat-o ca sa descopar acasa ca e din 2005. Nasul era bun dar in final ... nu prea mai era. A mers pana la urma, dar nu era cum trebuia sa fie. Vazuse inclusiv prea multa lume la raft (eticheta de pret era si ea ingalbenita). Multumesc pentru recomandare. O sa iau reaslingul cu proxiam ocazie.

George Mitea spunea...

Catalin, daca e sa cumperi din supermarket, recomandare generala este: an cat mai recent, mai ales la albe. Astfel, riscul oxidarii ca urmare a proastei depozitari scade, unde mai pui ca unele vinuri albe seci isi pierd in mod natural prospetimea dupa un an-doi.
Blanc du Roumanie 2008 a fost neasteptat de bun(in pretul lui). Eu, dar si altii, am avut un soc la marea degustare organizata in toamna de Vinul.ro: nu mi-a venit sa cred ca este chiar Blanc du Roumanie in sticla repectiva:)
Ah apropos, trimite-mi un mail test pe adresa din profil.

boris spunea...

Se numeste Claus Jacob, recomandarea mea este sa cumperi din supermarket doar vinuri din ani recenti, in cazul in care doresti un riesling de colectie, iti recomand magazinele vinexpert sau importatorul Carl Reh, in nici un caz supermarket-ul.

Catalin Gligan spunea...

Multumesc Boris. Multumesc George. Am apucat deja sa cumpar o sticla. Dar nu o sa o ofer cadou singura. Asa incat recomandarile sunt bine primite si voi tine cont de ele. Am luat, pana acum, pentru cadou o sticla de Sidi Brahim, Algeria, din Carrefour (22 ron) cu aceiasi nonsalanta cu care un copil se joaca ruleta ruseasca cu un pistol Carpati (fara butoias). Mi s-a parut exotica si ... uitasem lista cu recomandarile acasa. Nu am avut bani sa imi iau si eu una :) Patience for me ... Salariul vine maine.

George Mitea spunea...

A, cum spune d-l Boris!
:)

George Mitea spunea...

Culmea, Catalin, s-a vorbit in treacat despre vinul asta algerian. Se pare ca nu-i rau deloc.