Riesling Italian 2007 Minis Wine Elite

Riesling Italian 2007 Minis Wine Elite, Dealurile Zarandului, alb sec, 12%, 27 lei


Astazi va atrag atentia asupra unui vin remarcabil. A nu se intelege ca este extraordinar, ci doar ca diferenta notabila dintre asteptarile mele si gustul vinului in sine ma face sa-l remarc. N-ati mai baut asa ceva!
De fapt, prin Vinexpert, comandasem altceva- o Mustoasa de Maderat, produsa de aceiasi, dar printr-o greseala, m-am trezit cu o sticla de riesling italian in loc.
Aceasta varietate nu sta la loc de cinste in ierarhia mea. O consider capabila doar de vinuri mediocre, exceptiile insemnand prea mult efort din partea producatorului si bani din partea consumatorului. Nu pot sa platesc 100 de lei pe un riesling Davino, consider pur si simplu ca nu merita.
In primul rand, am fost alarmat de culoarea ceva mai galbena decat ar trebui, apoi nasul aduce cu vinurile fortifiate, speciale, nu cu un nepretentios riesling. Prima impresie a fost ca vinul este maderizat din cauza proastei depozitari, dar gustandu-l mi-am dat seama ca notele licoroase de strugure super-copt nu se puteau integra atat de bine intr-un vin proaspat si usor de baut, din greseala. Apoi, pe evinoteca.ro, se spune ca vinul denota "o aroma fina, placuta si tipica de strugure", descriere care nu se regaseste de obicei pe etichetele sticlelor de riesling italian.
Impresia de prospetime si moderat citrica este stricata oarecum de finishul dulceag, alcoolic, de bautura spirtoasa. E interesant de incercat, datorita ineditului. As fi curios sa stiu cum se obtine. Sper ca nu datorita retailerului care l-a tinut toata vara la soare, in curtea din spate:)

6 comentarii:

alibus spunea...

George,

Permite-mi o rautate: sa nu-ti para rau ca n-ai primit Mustoasa ;)

P.S.: Nu stiu ce se intampla cu mine, dar am impresia ca imi fura cineva comentariile. :(

George Mitea spunea...

alin: ce oameni, dom'le, sa fure si comentariile! Acuma serios, te-ai mai plans de asta acum cateva zile, dar nu pricep care o fi cauza, comentariile apar automat, nu le moderez "manual".

alibus spunea...

George,
Sigur e de la mine ca am patit-o si pe alte bloguri.

George Mitea spunea...

Era asa rea mustoasa? Ca mai ieftina e sigur

alibus spunea...

Eu marturisesc ca numele m-a facut sa ma gandesc la cu totul altceva. Poate si de aceea socul atunci cand am gustat aceasta mustoasa a fost atata de mare. As asemana-o cumva cu Zghihara sau un Vinho Verde. E cam agurida :D

Florin spunea...

Mustoasa de la Wine Princess e chiar buna, peste cea de la Recas.
In schimb produsul celor din Pancota (Fabber prod) e dezamagitor, la fel ca si mai toate produsele lor (cu exceptia burgundului).