Riesling The Bend in the River 2007


Riesling 2007, The Bend in the River, prod. Reh Kendermann, Qualitatswein (vin de calitate), IG: Rheinhessen, 19 lei

Inca un riesling german, comercial dar mai mult decat agreabil. Ceea ce socheaza este finetea si calitatea acestui vin, cum arareori poti cumpara de la producatorii romani, si aceasta pe langa aparitia plina de stil, intr-o sticla atipica, mata, cu eticheta mica (si minimalista). Informatiile se gasesc pe gatul sticlei si nu pe contraeticheta (care nu exista in acest caz).
Vinul denota un nas prospat, gust sec, dar induplecat de un rest de zahar in post-gust, cu o evolutie clara de citrice, amagind un pic papilele cu balansul dintre lime si piersica inca neculeasa dar aproape de parg. Vinul este o noua dovada a superioritatii tehnice germane. Se pare ca de la autovehicule si pana la vin, nemtii nu se pot abtine sa nu produca chestii de calitate, sau sa ofere in acelasi pret ca multi altii, o sumedenie de inovatii si gaselnite folositoare omului.
Acest Riesling este un vin adecvat pentru mesele colocviale cu sapte feluri, de la noi, merge aproape la orice, desigur cu predilectiile cunoscute: carne alba, peste, fructe de mare, etc, dar chiar si la vorba multa- saracia omului: politichie, discutiile despre nemurirea sufletului, controversa Heidegger-Carnap-Cassirer, apararea Alehin, suprematia lui Batman asupra lui Superman, si chiar oportunitatea pastrarii ca titular a lui Banel.

5 comentarii:

Mihnea Mironescu spunea...

Ha, ce tare, și eu am desfăcut adineauri un riesling nemțesc, despre care m-am hotărât să și postez!!! Bune licorile astea, dom'le!

George Mitea spunea...

Da, stiu nemtii astia ce stiu. Bine, asta nu-i ca al tau, din mai multe puncte de vedere, nu are acelasi demaraj, dar consuma putin:)

diana spunea...

incercati si rose-ul din aceeasi gama ( The Bend in the River) 2009. Nu e neaparat spectaculos dar e un "best buy" din toate punctele de vedere. Pentru cei 21 de lei cat costa in Billa, incercarea n-a fost una dezastruoasa, dimpotriva...
un cupaj de dornfelder cu portugieser (marturisesc ca n-am auzit in viata mea de acest soi : "portugieser"), usor alcoolizat (doar 10%). Un rose nemtesc ce a "batut" (din punctul meu de vedere) alte rose-uri degustate pana acum... Usurel, delicat, excelent ca vin de vara.

George Mitea spunea...

multumesc pentru sugestie, Diana. am vazut roseul de care spui si cred ca o sa schimbam impresii in curand. toate bune.

Szövérdfi-Szép spunea...

@ Diana
Portugieserul este un soi care se cultivă în Germania, Austria şi Ungaria. Vinul din aceste struguri este unul uşor,plăcut, care se duce repede pe gât, oferă o plăcere ... scurtă. Nu loveşte, nu îţi provoacă revelaţii şi nu o să îl ţii minte peste ani şi ani. Cred că de aceea nici nu este cultivat în prea multe locuri.

Mie-mi place, mai ales când am chef de un roşu uşor...